Kort om mina senaste år.



torsdag 11 juli 2013

Hemma igen!



En vecka går snabbt och i synnerhet när det händer trevliga saker varje dag. Vi har haft en helt underbar tid och bott i en fräsch, trevlig och perfekt lägenhet i inhemska området Gracia i Barcelona med en fantastisk terrass.Tänk er att vakna upp på morgonen till dryga 25 grader och bara ta ett steg ut från vardagsrummet och ställa sig och göra qigong bland takåsarna. Det gav mig en sån energikick varje dag att jag knappt kände av min vanliga cancertrötthet. Jag njöt verkligen och märkte med en gång i morse hemma i vardagsrummet vilken skillnad det är att starta qigongen ute.

Examendagen gick bra och nu kan min dotter fira att hon är klar med sin "Bachelor in Management of Business, Technology and Sports", dessutom med fantastiskt betyg. Det kändes stort att få närvara och en massa fina, lärorika tal hölls av alla möjliga höga män med anknytning till skolan och linjen. Visst blev jag känslomässigt rörd och det blev många andra föräldrar med det märktes och kändes. Visst var det en mycket speciell avslutning och det känns stort att fått vara en del i den. Det var med en varm stolthet jag tittade runt på  mina tre barn vid kvällens middag och kände en värmen över att ha förmånen att få vara delaktig i deras liv och på något sätt känns det som jag bara vet att de andra två kommer det gå precis lika bra för oavsett vad de än väljer att göra. 

Tog aldrig med mig datorn eftersom vi behövde alla kilon till att packa dotterns alla kläder och pinaler istället. Vi åkte ner med nästan tomma väskor och detta var första gången jag kände att jag hade lagom med kläder själv med mig, men hem var väskorna fulla men vi klara flygplansvikten med ett eller två kilo tillgodo om vi räknar alla resväskor och handbagage. 

Enda tråkiga incident vi var med om var när vi skulle hem och vårt plan först blev inställt men till slut efter närmare åtta timmars försening ändå kom iväg. Hur kul är det att trött efter två tidiga morgnar tillbringa dagen i en transithall. Istället för att vara hemma vid sextiden går blev klockan två på natten. Men alla som vill ha tips på vad man ska göra eller handla på el Prat flygplats kan fråga mig, haha...

Vi hann även med att tillbringa en heldag i ett vattenland strax utanför Tarragona. Inte för att jag numera kan bada så långa stunder (även om man inte behöver är jag fortfarande inte bekväm med stomin) njöt jag i fulla drag. Om jag förstår det rätt har det varit ovanligt varmt i Spanien under perioden. Det jag vet är att vi haft runt 30 grader och sol så gott som hela tiden därför var en dag med bara vatten en given hit bland samtliga. 

Nu är det tillbaka till Malmö igen och om några dagar blir det Lundabesök till lasarettet. Har varit skönt att slippa tänka på det under denna veckan. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar