Kort om mina senaste år.



torsdag 3 november 2011

Chockbesked!

Skriver bara kort idag för jag vet helte enkelt inte vad jag ska skriva. Trodde detta var mer ett bekräftelse möte med kirurgen. Något man missat att lämna infrormation till Thorax eller något enkelt i alla fall. Fick min andra livs chock på detta sjukhus. Nu såg man ett tiotal metastaser i alla mina lunglober utom en. Alla mycket små men en skulle vara illa placerad. Dessa skulle inte ha visat sig på min förra röntgen utan har växt så mycket och på så många ställen under så kort tid. Kan fortfarande inte förstå att detta är sant. Naturligtvis arbetar min hjärna redan med alternativa lösningar i väntan på ny tid till läkare men idag är en mycket tråkig dag.

2 kommentarer:

  1. Åh va tråkigt att höra , men ge inte upp nu även fast det känns tungt. Många styrkekramar till dig och din familj.

    SvaraRadera
  2. Hej! Har med tungt hjärta läst tillbaka i din blogg, och förstått att du har haft mycket att kämpa emot. Och din kamp verkar tyvärr inte vara över! Men du är positiv, du har en enorm styrka, annars skriver man inte så innegående om sin allvarliga sjukdom. Du är fantastisk i mina ögon!
    Har jobbat på UMAS, Lungliniken i 40 år, med patienter som har andningsuppehåll på natten. Jag är pensionär sen slutet av juni.
    Jag blev glad när du skrev att du ville ge eloge till personalen på UMAS.
    En stor kram till dig!
    Karin (bosatt i Oxie)
    PS Välkommen till min hemsida och blogg

    SvaraRadera