Kort om mina senaste år.



onsdag 2 november 2011

Sunt förnuft!

Ljuvligt promenadväder idag. Att gå längst Limhamnsfältet och fortsätta efter havet är underbart dagar som dessa. Helt vindstilla. Lungt och skönt. Bara de riktigt stornjutarna ute och man ser hur de myser i det underbara vädret. Ok, ingen sol och en hel del dis, men det har sin charm. Jag jobbar på min pilgrimsresa även om det kanske kommer en del hinder ivägen innan dess. Svårt att tänka sig att det redan är november när det är så underbart ute.
Blir lite mörkrädd över vad man kan finna på nätet när man söker efter vad man tror är seriösa hemsidor. Än ville informera oss att vi skulle avstå frivilligt från cellgiftsbehandlingar för att istället köpa hans böcker och bara använda sig av hans hälsobehandlingar. Detta står det på fullt allvar! Visst tror jag på hälsokost med ett sunt förnuft. Även apoteken säljer hälsokost nu och de kan de inte göra om det inte genomgått en massa kontroller. Men att man bara får säga att cellgifter bara hjälper 5% av alla canserfall är lite väl magstarkt. Ungefär som med pencilin och öroninflammationer. Man kan vara utan det men då måste man vara mycket noga med att se vad som händer inom en veckas tid. Och kolla upp så att öronen ser bra ut då. Ska vi göra samma med cellgift? Är det så han tänkt sig. Vem i allsin dag vågar avstå från behandling? Vem skulle självmant säga att jag tillhör den procenten som det inte biter på. Och vilken forskning har han bakom sig? Jag tänker inte ens berätta var jag hittade det men om ni gör, använd ert sunda förnuft när ni läser det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar