Kort om mina senaste år.



måndag 21 november 2011

Värdeminskning!

Diskussioner hit och dit som egentligen inte leder någonstans. Men med tankarna lite mera samlade och malda fram och tillbaka blir kontentan helt enkelt så här. Antingen kommer Region Skåne att betala operationen i Paris, vilket den förre chefen ansåg och jag nog tycker att de ska göra i synnerhet som jag förstår att jag inte kostat något under tio månader med behandling eftersom jag ingick i en studie. Sedär, åter igen är jag bara en kostnad man värderar. Kul att veta att vi inte har så stort värde som vi kanske trodde vi skulle ha. Men jag behöver dessa pengar och om jag inte får dem måste jag förlita mig på att jag får ett förhandsbesked från Försäkringskassan som är positivt annars är laseroperationen i Freiburg inte aktuell och jag hänvisas till cellgifterna här i Malmö eller vad man nu tänker sig i min palliativa vård. Har man inte pengar kan man inte handla heller, så enkelt är det. Även om jag har betalat skatt till både kommun och stat gäller alltså vår sjukförsäkring inte inom EU såtillvida vi inte håller oss till överviktoperationer och vissa andra "små" defekter, då kan vi söka vård varhelst vi vill inom Europa. Visst är det komiskt! I alla fall är det detta min halg har kommit fram till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar