Kort om mina senaste år.



tisdag 22 november 2011

Försäkringsbolag!

Förr i tiden hade jag inte så värst bra erfarenhet med försäkringsbolag. Inget speciellt men de smyg höjde alltid min premie och var man inte observant kunde den stiga med det dubbla på bara få år. Efter jag bytt allt till Länsförsäkringar har jag bara gått att säga om dem. Har alltid hittills fungerat bra, trevliga människor som svarar,  inget problem med skadehantering och snabba hanteringar. Idag fick jag erfarenhet av hur andra kan vara fortfarande. Slänger luren i örat på en, pratar oavbrutet utan att lyssna på kunden och informerar mig om att ALLA handlar bara på nätet numera därför ersätter de bara priset efter nätpris OAVSETT om varan finns att sälja som nätprodukt eller inte. Undrar hur många miljoner varje år de sparar på att inte ersätta kunden med mellan 300-500 per vara? När man sedan frågar om man kan tilläggsförsäkra varan såsom den var innan den blev stulen så har de ingen aning om det och de bryr sig inte heller. Så överväg inte ens att köpa försäkring hos Gouda. De skryter om att de är perfekta för dem som studerar utomlands och ersätter stulet som även är handlat utomlands. Men andra hållet är omöjligt. När jag så frågade om de kunde skicka varan såsom de beskrivit för mig att de mycket väl kunde göra till Barcelona fick jag ett nej. Jamen om hon får ersatt varan enligt deras nätpris inklusive frakt där man bor borde ju inte detta vara något problem, eller? Jag är verkligen missnöjd med deras hantering av dels ärendet och dels personalen. Dessutom är de dyra. 

Idag har jag haft förmånen att få hjälp med att tvätta alla fönster på alla fyra sidor på en och samma gång. Och allt detta inför förste advent. Det känns otroligt lyxigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar