Kort om mina senaste år.



onsdag 9 november 2011

Frågor, frågor och åter frågor

Måste säga att jag egentligen inte bergipper någonting på riktigt. Om nu mina metastaser är så små att det inte just nu finns något att göra åt dem men samtidigt är alla andra metastaser och huvudtumör bortopererat, borde det inte vara av största vikt att dessa också hålls under schack snarast? Vad händer om man inte kan göra det? Hur snabbt kan det bli sämre? Kan det stanna upp och sluta växa? Kan de gå tillbaka helt? Kan man själv förebygga det? Varför har de börjat växa just nu? Kan det bero på de andra operationerna? Om de växer snabbt nu, kommer jag få ont då? Kommer jag få andra problem? Känns nästan som det helt plötsligt blivit en helt annan sjukdom jag fått som jag inte alls förstår mig på. Tänk om det inte varit så många frågor jämt fast man fått svar på dem man ställde. Hela tiden blir det nya och nya och lösningarna känns temporära. Borde sluta tänka, men hur lätt är det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar