Kort om mina senaste år.



lördag 14 april 2012

Ibland händer det!

Ibland händer det och i onsdags hände det min lap top. Den fick ett virus. Jag kan inte använda den förrän det är åtgärdat. Det var så tråkigt att inte kunna använda Internet de sista kvällarna och dagarna i Freiburg. Igår kom jag hem. Det var underbart att vara hemma igen. Nu hoppas jag innerligt att det inte blir fler operationer. Men om det behövs kommer jag klart inte att tveka. Fyra operationer under drygt ett år för en operationsrädd patient är en del. Nu måste jag landa och höra min svenska läkare vad hon säger om mig innan jag vågar tänka en enda vidare tanke på vad som komma skall.
Resan hem gick ok men kune varit så mycket bättre med en lite mera smidig personal som hamna i konflikt med varandra. Jag hade köpt en nederbädd för jag insåg även denna gång att jag inte skulle komma upp i överslaffen. Hoppades att jag skulle ha samma tur som förra hemresan att ingen mera passagerare skulle behöva ovankojen. När jag kom på visade sig att det mest troligt också skulle blir så. Jag bad dem om att inte ta ner den övre så jag kunde halvsitta vilket skulle underlätta enormt för mig. Detta var ok för en dam som med en gång visade lite medmänslighet. Sedan kom där en kille i typ 27 års ålder och skulle spela viktig. han frågade om jag betalt båda sänglplatserna, vilket jag ju inte hade och jag förklara situationen igen. Nä, säger han. Sängen ska ner och så tar han ner den varmed den är nere hela natten och på morgonen får den andra damen lyfta upp hans dumhet för att jag skulle kunna sitta upp i kupén och äta. Jag hade ont, damen skämdes men jag antar att killen kände sig stolt för han körde precis efter boken. Efter han tagit ner sängen säger den oförskämde "have a pleasent journey" Men hallå, det var ju precis det han precis sett till att jag inte skulle få. Hur är vissa människor egentligen funtade, undrar jag.
Nu ska jag ha en lugn helg hoppas. Sen är det bara att sätta igång pappersjobbet med Försäkringskassan och allt annat som bara ligger och väntar på en till man kommer hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar