Kort om mina senaste år.



måndag 30 april 2012

Cellgift redan på onsdag

Magen är lite, lite bättre men långt ifrån bra. Tror man måste följa upp det bättre, för det har inneburit att jag nästan är rädd för att äta, jag vet ju aldrig vad som händer efteråt.
Idag har en sköterska ringt och vi har bokat in onsdag och torsdag för min första cellgiftsbehandling. Känner mig lite rädd igen för det av olika anledningar dels för att jag inte hämtat mig från operationerna ännu och dels för biverkningarna. Min läkare sa att alla de gamla symtomen kunde blossa upp redan första gången och de var absolut inga roliga beverkningar. Men om de blev för hemska ska vi byta cellgift, men då kommer jag tappa håret istället. Som att välja mellan pest eller kolera. Känner på mig att jag kommer bli tröttare och hängigare bara för att jag vet vad det kan föra med sig. Det är enormt mycket psykiskt i det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar