Kort om mina senaste år.



torsdag 19 april 2012

Ny väntan!

Ofta förstår jag ingeting av hur man tänker. Idag skulle jag komma på återbesök för att man skulle åtgärda min port a cath eftersom det är helt stopp i den. Jag röntga den igår och svar skulle ges idag. Jag fick ett antal förslag på hur man kunde få igång den igen. Ena bättre än det andra. När jag kom idag fanns inte längre dessa alternativ.Ska på ny röntgen igen någon gång nästa vecka och då till dem som satt in den från början och så överlämnar man beslutet till dem. Varför jag skulle infinna mig på avdelningen blev en gåta för mig, men visst så kan man ju också göra. Passade på att fråga min läkare, eftersom det var hon som hade dagjouren, om mina illamående perioder. När jag skulle ta mig till sjukhuset idag mådde jag riktigt, riktgit illa. Det kommer och går hela tiden, men jag vill veta vad det kan vara. Som vanligt blev bara svaret att man ska ta nya prover och se om de kan visa något. Alltid svaret, nya prover, ny röntgen eller cellgift. Det löser alla problem. Känns lite som man absolut inte blir tagen riktigt på allvar. Ja, så åter igen. Ny väntan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar