Kort om mina senaste år.



fredag 20 april 2012

Långpromenader

Lyckades ta mig runt Pildamsparken idag, vilket tar knappt en timme med Selma. Jag valde att gå den vägen för då visste jag att jag hade bänkar längst efter vägen så jag aldrig hade långt till att sätta mig och vila och hämta andan. Men det räckte med en gång. Just nu är det däremot en knepig hosta som oroar mig mera. Har varit småsnuvig hela veckan med idag kom en ny otrevlig hosta som jag verkligen hoppas snart ska ge med sig. Det sista jag vill ha nu är lunginflammation och jag vet ju att snäppet inte är så långt dit nu efter operationen. Det är inte så många veckor sedan, men jag hade innvaggat mig i en falsk förhoppning att jag kommit förbi det stadiet, men så verkar det inte vara. Nu använder jag andingsapparaten jag fick i Freiburg för fullt med en förhoppning att allt som står i luftväggarna ska försvinna. Om det hjälper eller inte det vet jag inte. Och kanske beror hostan på alla mina cykelturer jag varit mer eller mindre tvungen att göra under veckan. Inte långt men dock. fast jag sett det som positivt för jag varit tvungen att använda den lilla lungkapacitet jag har och jag vet att den blivit bättre pga cyklingen. Ja, hur man än gör blir det fel, känns det som.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar