Kort om mina senaste år.



onsdag 18 april 2012

Så var det med det.

D-day! Läkarbesök. Positivt? Nja, det vill jag inte påstå. Resultat: två nya metastaser i levern. Resultat, tja det vet jag inte ännu men om de sitter någorlunda ok kan man kanske gå med på att ta bort dem i Lund eftersom jag mest troligt inte har fler metastaser just nu i kroppen. Men det är just det. Jag tog ju nya röntgenbilder den 26 mars bl a för att se om det kunde finnas misstanke om metastaser eller om njuren bara slutat fungera ändå. Vi fick inget svar. man svarade ingeting från röntgens sida. Fascinerande, enligt mig. Här gör man en röntgen för att få svar på en fråga och så kommer inget svar!!! Så nu ska en ny, annorlunda röntgen göras så snart som möjligt. Om den visar nej, skall remiss gå till Lund med en förfrågan. Annars skickar vi den vidare till Stockholm för en second opinon. Jag ställde ändå frågan om det var dags att söka sig till Paris igen, men hon bad mig avvakta. Men tyvärr är hon onkolog och inte kirurg och inte den som kan se svaret i detta fall. Vet absolut inte hur jag skall tolka allt detta, men helt klart är jag glad nu att man trots allt gjorde operationen i Freiburg och tog bort metatastaserna i lungan fast de kunde se att jag hade nya i levrn. Hade man inte gjort det hade jag helt kunnat glömma frågeställningen om man kan göra något i Lund. Det ska jag vara tacksam för.
När jag var i Freiburg slutade min Port a cath att fungera. Det är tvärstopp i den. Tyvärr är det nog felandvändningen som gjort det. Jag bad dem att inte ta prover från den, vilket jag är rätt säker på att de gjorde i alla fall. I alla fall fick jag gå akut på röntgen idag för att se om det går att göra något alls åt den eller om man måste byta den. Svaret får jag först imorgon för som tur var ansåg man det akut men inte så akut att jag behövde sitta till nio ikväll och vänta på det. Så imorogon får jag veta. Onkologen i Freiburg rekommenderade att jag skulle ta det cellgift jag fått sist som jag reagerat så starkt på men ångrade sig när han fick veta det och tyckte inte jag skulle ta något alls i så fall. Nu har ju klart situationen förändrats och det kommer bli behandlig (BLÄH). Men jag försöker ändå se det som positivt, eftersom vi nu kommer chansa på att det kommer gå bra en gång till. Man ska sätta in lite extra beredskap första gången jag får behandling ifall ifall. Jag som såg fram mot en behandlingsfri sommar. Första på tre år, men så blir det inte. Jag ska starta så fort som möjligt, men först ska det göras röntgen på njuren, så inom några veckor blir det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar