Kort om mina senaste år.



tisdag 17 april 2012

Socker är gift!

Hur många av er såg Vetenskapens Värld igår? Det var ett mycket intressant inslag om cancer och socker med och för er som missade det och vill veta mera om vad som sas kan följa länken: http://www.kostdoktorn.se/om-socker-och-cancer-i-vetenskapens-varld/ . Egentligen visste vi redan innan att socker och mjölmat är negativt och att det påverkar cancer men nu är det officiellt. När jag var i Freiburg frågade jag inte vad jag kunde göra för att må bra. Man konstaterade att det bästa jag kan göra nu är att röra mycket på mig och att äta rätt. Jag har ställt dessa frågor flera gånger tidigare men bara fått till svar att det har ingen betydelse. Kanske man nu vågar prata mera om det och att kanske till och med försöka göra upp, kanske inte dietprogram, men några riktlinjer vad som är bra och vad som är dåligt att äta vid cancer. Cancer lever på socker, metastaser uppstår vid mycket sockerätande. Finns det då någon som har cancer som kommer våga äta mera rent godis i alla fal. Tror inte det. Även mjölmat är förenat med samma princip. Dåligt och kan bilda metastaser. Så unvik även detta. Nu vet vi, nu finns det inte längre någon ursäkt. Men det lustiga är att istället för att säga att man inte ska äta det väljer man att säga att man ska försöka hitta ett nytt läkemedel som kan bota effekten så vi kan fortsätta äta sockret. Men hallåå, hur tänker vi nu då. Kan man inte börja med att gå ut och varna mera precis somman gör med cigaretter. Hela budskapet är exakt det samma. Socker dödar! Kort och koncist, men ack så sant. Börja ta det på allvar! Det vita giftet! Förstör kroppar, dödar kroppar! Ta det på allvar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar