Kort om mina senaste år.



måndag 16 april 2012

När ska våren komma?

Igår fick jag stanna inomhus för jag var rädd att få en större förkylning. Har fått snuva som jag hoppas stannar vid det. Måste säga att jag är lite rädd att det ska gå vidare och bli lunginflammation. Till snuvan nyser jag i ett. Gissa om det gör ont. Man tar sats och försöker låta det komma enda nere från magen. Men luften tar slut någon stans på vägen och när så nysningen kommer känns det som lungorna sprack. Inte så vidare mysigt.  Nu är det en massor med år sedan jag haft det sist, men det är ju tyvärr en av biverkningarna vad gäller dessa operationer att det just kan bli lunginflammation. Så jag ska vara ordentligt rädd om mig nu några dagar så blir det kanske inte värre. Eftersom det fortfarande är något mellanting mellan vinter/vår klimat ute kan man mycket väl använda både vantar och sjal utan att det ser konstigt ut, så det gör jag nu om jag måste ut. Ska också undivka affärer så mycket som möjligt och andra samlingsplatser.
Imorgon får jag veta om jag fört in någon illegal smita från tiden jag tillbringade på sjukhuset i Freiburg. Annars är det fritt fram igen att besöka allmäna sjukvården igen här i Malmö.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar