Kort om mina senaste år.



onsdag 11 april 2012

Rundgång

Har som jag skrivit fått eller rättare behövt mera värktabletter än förra gången. Detta har i si tur resulterat i att min mage i natt gjorde uppror trots att jag vid varje måltid ändå fått några droppar för illamående. Så nu är jag tillbaka i detta med att man får tabletter för en sak som orsakar en andra problem som gör att man måste få andra tabletter som i sin tur orsakar andra problem. Ja, ni fattar. Men smärtan är i alla fall så pass mycket bättre nu att jag kan dra ner betydligt på smärt tabletterna. Otroligt skönt. Ett tag till så hoppas jag vara av med alla tabletter igen. Sista heldagen här nu. Imorgon kväll tar jag nattåget mot Köpenhamn. Tyvärr ingen Emelie som hjälper mig över, men det får lösa sig på något sätt ändå. Får se på fredag vad jag behöver för hjälp, så kan jag säkert på något sätt hitta den hjälpen.
Skönt att detta är gjort och att jag på onsdag ska prata med min onkolog. Hoppas på en vettig fortsatt behandling. Som jag förstår det tyska läkarna som inte tittat mycket mer än i levern och viktigare för lungoperationes del väsentliga delar av mig, efter metastaser kan jag nu vara tumörfri. Hoppas få klarhet i detta i veckan som kommer. Måste redan på fredag göra prover med en gång på jourcentral så jag inte bär med mig några riskbakterier in i det svenska sjukvårds systemet. Det bör vara klart till tisdag, annars vet jag inte hur jag ska kunna gå in på avdelningen. Men det gick så fort sist, så det ska inte behöva ta längre tid denna gång. Viktigt att få gjort så snabbt som möjligt för om jag skulle behöva akut vård, vet jag inte var de stoppar in mig annars. Vem vet, jag kanske inte får någon vård alls då. Men det är ett prov som bara tar några minuter att göra, så det är inget att bråka om. Säkert bra för oss alla om alla följer det. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar