Kort om mina senaste år.



torsdag 15 november 2012

"Anticancer-boken" igen!

Har börjat så smått och läsa om "Anticancer-boken". Lustigt hur man uppfattar en bok andra gången man läser den. Känns som det är en helt ny bok denna gången. Antagligen för att jag tar till mig informationen på ett nytt sett när jag redan vet på ett ungefär vad där ska stå. Då kan man undra varför jag är tokig nog att läsa den igen med bara ett några månader emellan. Men svaret är att jag vill veta mera, lära mig mera och framför allt förstå allting. Sätta ihop allt i ett samband som gör att allting blir solklart utifrån hur jag ser på min verklighet. Jag har lärt mig hur bra jag mår av att äta "rätt" mat. Det känns bra, men jag vill förstå allt han skrivit om hur allt runt cancern fungerar. Det var sockermolekylen som satte igång min nyfikenhet igen och fick mig till att börja om med boken. Det var så jag upptäckte att jag tar till mig nya upptäckter igen. Trodde ändå att jag hade bra koll men man kan alltid lära sig mera och mera. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar