Kort om mina senaste år.



lördag 17 november 2012

Sömnproblem eller bara nervös?

Nu blir jag snart helt galen. När jag går och lägger mig på kvällen är jag så trött att jag inte orkar läsa knappt. Jag släcker lampan och är helt klarvaken, tänder lampan igen, klarar inta av att se något mera för att läsa och släcker igen. Sen sover jag halva förmiddagen och är så trött vid åtta tiden igen att jag bara vill sova. Man kan ju tänka sig en ond cirkel men jag har försökt sätta klockan på åtta, gå upp och sen lägga mig tidigare. Det funkar inte heller. Men jag tror mig komma ihåg att jag haft en likadan period förra gången när det var ett längre uppehåll med cellgifterna. Det är svårt att hitta tillbaka till den vanliga rytmen. Jag får vänta och se vad som händer och vad jag får för besked på tisdag. Kanske är det så enkelt som att jag i det undermedvetna är nervös inför svaret från läkaren?

1 kommentar:

  1. Klart att man är nervös dagarna om inte veckorna före ett sådant möte. Jag håller tummarna för i morgon, Karin!!!

    SvaraRadera