Kort om mina senaste år.



torsdag 22 november 2012

Tid för Strålbehandling!

Idag kom kallelse till strålbehandlingen. Systersamtal den 3 december, CT på strålbehandlingen görs direkt efteråt och behandlingsstart den 10 december. Så då har man i alla fall sagt ja till att gå vidare och det är positivt. Har läst på om strålning men har en hel del frågor klart som får vänta till jag kommer till systern. Glad att det kan bli gjort innan jul, men kan tänka mig att jag kommer känna mig som en urlakad trasa till denna julen också. Överallt där man läser om strålning står det att motion är en bra medicin mot biverkningarna, antar därför att det är bäst att ta i och satsa lite mera under dagarna fram till behandling för att ha en del i reserv. Kan tänka mig att orken kan tryta annars.

I natt har jag legat och läst mer än halva natten. Detta kan verkas slött och likgiltigt men för mig är det stort. Min hjärna har kunnat koncentrera sig på en hel bok i ett streck. Kommer inte ihåg när det inträffade sist. Det var inte bara boken som var bra, det var jag som var fokuserad och hjärnan kunde ta till sig vad jag läste, det var inte bara ord på papper. Känns positivt just nu och då får man ta till sig det, för bakslagen kommer men just nu är det bra. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar