Kort om mina senaste år.



onsdag 14 november 2012

Sockermolekyl!

Tänk vad jag inte har vetat tidigare!
När jag var på röntgen i måndags och fick min sockermolekyl i mig kunde jag inte låta bli att fråga vad den egentligen innehåller och hur mycket socker jag får i mig. Svaret var i och för sig mycket lite och att det är konstgjort socker men att molekylen även innehåller fluor kom som en ordentlig överraskning. Lite chockartat kan jag säga. Socker och fluor i samma blandning! Båda farliga för kroppen. Fluoret kan påverka hjärnan mycket negativt och socker är beroendeframkallande. Dessa två ingredienser har man satt samman i en enda blandning och sprutar in i oss cancerpatienter (ja, även andra)! Hur mycket elände ska vi inte stå ut med?

1 kommentar:

  1. Du måste föreställa dig fluorsockermolekylen som ett lockbete i kampen mot cancerceller. När man ligger blixtstilla i en timme efter injektionen tar framför allt cancerceller för sig av det radioaktiva sockret. När man sedan PET-röntgar ser man precis var de små jäklarna är aktiva och kan sedan bekämpa dem målriktat.

    Radioaktiviteten halveras varannan timme efter behandlingen och försvinner således ganska snabbt, men man får två gånger årsdosen av den naturliga strålningen via en enda PET-behandling. Jag tror dock att aktiva cancerceller är farligare och det är bra om man kan upptäcka dem så tidigt som möjligt och får klarhet över vad sjukdomen håller på med. Jag önskar Dig förstås att den inte håller på med någonting alls utan att det råder stiltje.

    Hälsningar Tanja

    SvaraRadera