Kort om mina senaste år.



måndag 5 november 2012

Ont av metastas?

En vecka kvar till röntgen och två till besked. Ett besked jag inte är säker på att jag vill ha. Är redan nervös. Innan min andra lungoperation i Freiburg hade jag ont på ett ställe i ryggen. Min förra läkare sa att jag inte kunde ha ont av en metastas här, men i Freiburg sa man att det var från en metastas som satt rätt så lång in i lungan och att den kunde kännas. Idag har jag ont på samma ställe. Det har annars varit borta ett ta. Försöker ändå övertyga mig själv om att det kommer från innan och att det beror på att det inte är riktigt läkt ännu. Hade jag inte känt av den tror jag inte heller att jag varit så nervös. Vi får se, svaret kan ju bli från allt eller inget och inget är det svar jag ska förvänta mig.

3 kommentarer:

  1. Hej Karin,

    jag förstår att det måste kännas jättejobbigt i väntan på röntgen och tillhörande besked. Har Du förtroende för Dina nuvarande läkare när de kommer med sina tolkningar? Det måste kännas jobbigt att få olika besked som förra gången när Du hade ont. Jag håller tummarna för att det är något gammalt ärr och inget annat!

    Kram
    Tanja

    SvaraRadera
  2. Tack! Väntan är nästan värst, men jag har ändå förtroende för den läkare jag har nu.
    Tack, Karin

    SvaraRadera
  3. Håller alla tiummar för din röntgen och för att det är "tomt" därinne. -Uffe

    SvaraRadera