Kort om mina senaste år.



söndag 25 november 2012

Fusk eller inte?

Vet inte vad som hände men när jag motionerar och anstränger mig för mycket får jag en huvudvärk som är svår att göra något åt. Det är inte som jag är trött och behöver sova men jag kan inte "röra eller göra" för mycket. Det är andra eller tredje gången detta händer och jag vet inte om det blir bättre av att jag håller mig lugn. Jag menar eftersom man ska röra sig varje dag och det är alltid min målsättning.

Nu har jag hållt mig hyfsad stilla och det känns som det är på väg att försvinna helt. Men jag fick ställa in träningspasset på gymmet idag vilket gör att jag får skuldkänslor. Hur jag än vänder på det är det fel. Får ta en långpromenad imorgon och testa. Om jag frågar varför det händer får jag till svar att jag ska ta det lugnt men psykiskt mår jag ändå bättre av att kunna ta i, svårt att hitta ett mellanläge. Det känns som jag fuskar om jag gör det en dag.

2 kommentarer:

  1. Du försöka att motverka huvudvärk med att dricka riktigt, riktigt mycket. Prova att dricka minst tre liter om dagen, en till frukosten, en till lunch och en till kvällen och så däremellan förstås. Drick något Du gillar. Då blir det lättare. Ångest, oro och nervositet kan dra ihop kärlen. Vätska kan vidga dem igen och då blir det kanske inga huvudvärd längre. Dessutom är det bra att skölja bort allt sådant som inte hör hemma i kroppen när man har cancer. Du kan ju prova i alla fall och se om det hjälper.

    SvaraRadera
  2. Tack, jag tycker jag dricker och dricker men det är sant att prova ännu mer är säkert bra. Det ska jag verkligen prova.

    SvaraRadera