Kort om mina senaste år.



torsdag 11 april 2013

Ny läkare igen!

Så har man för första gången på fyra år ändrat läkare till mig. Jag som alltid varit glad att jag alltid haft samma under alla dessa år tidigare där min onkolog alltid sett till att boka tid efter hennes semester eller bortavaro. När hon slutade gick klart inte detta men hon såg i alla fall till att lämna en värdig efterträdare till mig efter sig.

Ingen kallelse hade kommit idag heller till läkaren därför ringer jag för att höra om det verkligen inte fanns en tid bokad, jag menar, hur länge ska jag vänta på svaret från röntgen.

Jag ringer sekreteraren och till min förvåning svarar man att den person jag söker återkommer i september. Ojdå! Så ringer vi växeln som är mer förvirrad än jag är och efter många om och men blir jag så felkopplad men kommer till min vanliga avdelning i alla fall. Där ser sköterskan att tid finns uppbokad den 23 april, men till en annan läkare. Suck!

Nu få jag vänta till imorgon och försöka ändra tid, hoppas det ska gå. Jag har verkligen ingen lust att gå igenom allt igen och sen var det viktigt för mig att få prata med honom om Försäkringskassan och så. Amen, jag blir verkligen ledsen och förstår nu att även jag kommer drabbas av det som alla andra pratar om här i Malmö att de aldrig får samma läkare. Det kan inte inge förtroende hos någon. Men nu hoppas jag främst på att morgondagen ska kunna ge mig en en tid till min ordinarie läkare.

1 kommentar:

  1. Jag vet hur det känns och lider med dig...jag har haft inte mer än fem olika läkare på ett år...jobbigt att dra om allt när man väl är där..kramar om dig , berita

    SvaraRadera