Kort om mina senaste år.



söndag 28 april 2013

Tillbaka tankar

Ibland tror jag att man är helt nojig eller så spelar bara psyket en stora spratt emellanåt. jag vet att man inte kan känna att man skulle ha ont i levern för metastasernas skull men helt klart är min vänstersida lite annorlunda. Precis som levern är förstorad och inte riktigt får plats i kroppen. Det har gjort att jag inte kan sitta lika lätt innan det trycker på och gör ont. Nu är jag inte mera orolig bara för detta, men klart inte kul att det känns. När jag inte visste om att jag fått cancer utan väntade på att komma till rektoskopi kommer jag ihåg att jag hade nästan samma känsla. Magen var riktigt uppsvälld och det syntes tydligt att det inte var helt rätt. Då för fyra år sedan kunde jag aldrig tro att det var så allvarligt. 

4 kommentarer:

  1. Jag tror det kan vara både och. Inte konstigt att man blir nojig emellanåt när man lever med denna sjukdom, men ofta är det nog psyket som spelar en spratt. Förresten så sitter väl levern på höger sida? Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst sitter levern på höger sida, måste tänkt fel när jag skrev vänster och i synnerhet som mitt ärr sitter på höger sida borde jag inte ens kunna ta fel. Var nog väldigt nojig igår.
      Tack!
      Kram

      Radera
  2. Klart man blir nojig...
    Kramar om...

    SvaraRadera