Kort om mina senaste år.



lördag 13 april 2013

Prover!

Förra gången jag var hos läkaren hade jag totalt glömt bort att ta prover. Jag hade inte fått några lappar och ja, det fanns inte i mitt huvud att jag ska ta prover när man inte ber mig om det. Därför har jag letat fram lapparna jag fick sist på läkarbesök, det blir alltid två eftersom det ska vara C-pa värdet också.
Nu finns de bredvid röntgen lappen så slår jag två flugor i en smäll på måndag och tar prover efter besöket, fast jag hoppas alla värden är ok då, kanske bäst att fråga innan. Vill ju inte att det ska se sämre ut än det är. Kanske är blodsocker och annat sämre när man fastat och kontrastlösningar och sånt man har kvar i kroppen. 

2 kommentarer:

  1. Är det inte CEA-värdet och CA 19-9 de vill ha? Vad är C-pa? Behöver de inte ge Dig en remiss först? Jag är förvånad över att Du ska ordna detta själv?

    Hälsningar
    Tanja

    SvaraRadera
  2. Det är nog CEA värdet, Jag hade fyra lappar och lästa alla möjliga prover och blev lite förvirrad. Ja, jag var också förvånad och klart därför jag glömde bort att ta proverna, men han sa till mig att göra det sist och då måste det vara inför läkarbesök han menar och inte inför röntgen tänker jag, för röntgen tar själva sina prov de behöver.

    SvaraRadera