Kort om mina senaste år.



tisdag 23 april 2013

Så här gick det idag!

Röntgen förra veckan och idag läkarbesök.
Dock inte av min ordinarie läkare vilket gjorde att jag bara fick veta vad man ser på bilderna och nästa steg att gå vidare. Lite bra lite dåligt. Man ser inget i bäckenet, vilket är bra. Man vet inte om man ser något i ena högra lungan, men det ger inte utslag, vilket låter bra tror vi. Sen kommer vi till levern där den ena strålbehandlade metastasen inte varit aktiv på alla dessa månader och ger inget utslag på det sättet, vilket är bra ändå. Den andra metastasen i levern ger klart utslag, vilket inte är bra. Nu hoppas vi på den för Lund nya tekniken, Nano knife eller IRV och läkaren ska skicka förfrågan till leverteamet i Lund om det är möjligt på mig, om inte så kanske det finns en minimal chans att fråga Uppsala. Men nu håller jag andan och väntar på att Lund ska säga ja. Besked får jag säkert inte förrän vecka 20 då både min ordinarie läkare är tillbaka och min journal tagits upp på mötet. Så kontentan är jag är hyfsat optimistisk ändå och får vänta några veckor till utan vetskap om vad som ska hända nu vilket vi ju är så förfärligt vana vid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar