Kort om mina senaste år.



onsdag 3 april 2013

Vad underhöll vi oss med förr?

Datorer, mobiler, i-pads och playstations och allt vad där nu finns. Det tar upp en massa tid. Jag undrar vad vi gjorde innan vi fick in alla elektriska prylar i våra hem. En sak vet jag i alla fall, vi umgicks mer med varandra. Idag är det alltid något som ska lagas, fixas, kollas eller lämnas in för reparation eller ändring. Bara det tar en massa tid i anspråk.

Jag är så gammal att jag fanns med på den tiden när vi gick från papper och penna till datorer och sedan även persondatorer. Halva kontoret stannade för alla dem som aldrig tidigare sett en papperslapp att fylla i. De klarade inte av att svara i telefonen om de inte fick ha datorn framför sig, att skriva ner alla uppgifterna kom aldrig för dem. Ja, vilket konstigt samhälle vi fått. Men så mycket mer alla vet och kan såklart det finns flera sidor på det. Vet inte själv ens vilken halva av livet jag skulle föredra; den med datorer eller den utan.

Sol, sol och åter en massa sol. Härligt och underbart att vara ute om man fortfarande sätter på sig för kallt och blåsigt har det varit samtidigt. Men idag var det så mycket som sju grader och helt fantastiskt efter havet- och jag njuter av att äntligen orka gå igen efter infektionen. Den tog så lång tid att bli av med - men nu är det bara minimal hosta kvar och det känns bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar