Kort om mina senaste år.



onsdag 14 augusti 2013

En stor svart tå.

Då har jag gjort den vanliga tre-månaders röntgen i en helt ny röntgenapparat. Trevligt att man ändå har pengar att lägga på ny utrustning i alla fall. Det kan ju inte vara småsummor för så gigantiska jättemaskiner. Personalen var måttligt roade över att man byter mitt i sommaren eftersom de måste gå på upplärning en efter en under en period där man redan innan var ont om folk. Kan ana hur det känns för dem. Men nu är det gjort och svaret får jag inte förrän den 26.

För några månader sedan var jag tvungen att köpa nya promenadskor. Är rätt noga med att välja skor som både sitter bra, sköna att gå i, skonsamma för ryggen och håller värsta asics skor. De  skulle även hålla ute sanden och vara impregnerade mot fukt och regn. Efter första promenaden med dem på fötterna kändes ett konstigt tryck på stortårna. Tänkte det var bara nya skor som ska gås in först och brydde mig inte om det utan gick en promenad till dagen efter. Det skulle jag aldrig gjort. Min ena stortå var helt svart. Alldeles, alldeles svart. Oj, vad använder jag då? Som tur var kom värmen samtidigt och jag kunde använda sandaler eller flip flop. Nu har jag varit tvungen att ta fram dem igen. Jag gick en dag med dem. Nu gick det så långt att även nagelroten är skadad och svart även den. Antagligen kommer jag tappa hela nageln. Men hur i all sin dag kan detta hända. Är det min känslighet efter behandlingar, eller är det felgjorda skor? I vilket fall kan jag aldrig mer använda dem och nu får jag plocka fram mina gamla gympaskor som jag som tur var aldrig kastade, trots ett litet hål i dem. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar