Kort om mina senaste år.



torsdag 15 augusti 2013

IRE - nästa vecka är det dags!

Ibland kan sjukvården förvåna en i rätt riktning också. Idag kom brevet om ingreppet i Lund, helt utan förvarning. När jag öppnade brevet var jag långt ifrån beredd på att tiden skulle vara redan nästa vecka i synnerhet inte eftersom jag blivit informerad om att jag först skulle bli kallad till ett nytt ultraljud innan man helt hundra kunde avgöra om man skulle fortsätta med IRE.

I kallelsen stod jag skulle ringa och bekräfta tiden vilket jag klart gjorde. När jag frågade om en ny röntgen trodde hon det skulle räcka med gårdagens så jag får hoppas det är så man ser det. Men i vilket fall är det inget annat än helt säkert en tid så den 21 på onsdag nästa vecka blir jag inskriven och torsdag ska man göra ingreppet, som man beräknar ta ca 1½ timme och med tur är jag hemma igen den 23 utan en endaste biverkan förutom att jag kan vara lite dissy pga medicineringen vid nedsövningen. Låter som himmelsriket efter alla de fyra andra operationerna jag gjort.

Största risken om jag förstår det hela rätt är all elektricitet jag får in i kroppen som hjärtat ska orka med. Man har hela tiden extra, extra koll på det. Det är anledningen till att man tar så god tid på sig, fick jag förklarat för mig sist. Nu ska det bli skönt att få det gjort och det är inte många dagars väntan denna gång...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar