Kort om mina senaste år.



lördag 17 augusti 2013

Gardasil?!

Ju mer jag läser om Gardasil ju argare blir jag. Overksamt och till och med skadligt och detta försöker man lura på unga tjejer och har även gjort det i Sverige på 2000-talet. Det tycker jag är ett brott lika stort som vilket annat straffbart brott som helst. Tack och lov att jag aldrig gick med på att mina flickor skulle ta detta vaccin som känns som det är framställt enbart för att  läkemedelsindustrin ska tjäna pengar. Sedan de var små och efter jag var med om att ett av barnen fick en allvarlig effekt av de vanliga vaccinationerna har jag sagt stopp. Det får räcka. Inte kan vi spruta in en massa i våra barn som vi inte har en aning om hur det kommer sluta med. Mer och mer har jag fått rätt i detta och Gardasil är bara droppen som fått det att rinna över för min del. Man kan undra vad som blir nästa grej! Men med tanke på hur det gick med vaccinet och svininfluensan och så många som vaccinera sig mot detta utan att man hade riktig erfarenhet är också riktigt chockerande och jag hoppas att man fått upp ögonen nu för att ifrågasätta mera. Det är ju faktiskt våra egna liv som kan förändras på olika sätt.Men det värsta är att vi aldrig kommer kunna vara säkra på att man hittar rätt när det väl blir rätt.

2 kommentarer:

  1. Jag håller med dig om vaccinet Gardasil. Jag har tyckt att det verkar konstigt, från början. Överhuvudtaget förstår jag inte hur man kan ha ett vaccin mot cancer, är det någon mikroorganism som står bakom just denna typ av cancer? Mycket märkligt.

    SvaraRadera
  2. Man vaccinerar inte mot cancer utan mot vårtvirus (HPV) som kan bli cancer.

    SvaraRadera