Kort om mina senaste år.



onsdag 7 augusti 2013

Topp tunnors rasande!

Jag fick en kallelse till min onkolog igår. Jag blev så arg att jag först höll på att slänga den i soptunnan, men besinna mig i sista stund. Det blir "bara tolv dagars väntan", innan jag får svar på mina bilder. Bra jobbat. Fattar bara inte att man inte skäms själva när de ska behöva ta så lång tid att förstå och läsa mina bilder. Det är inte precis som något ska planeras inför mötet eftersom inget hänt av det som skulle hända har hänt. Om ni fattar vad jag menar. Jag har ingen tid till Lund och Nano kniven och det skulle vara konstigt om det kommit någon kallelse innan. Alltså det ända intressanta är om cancern spritt sig och det måtte väl en röntgenläkare kunna se och skicka beskedet vidare till onkologen. Vi kan inte göra någon mer plan förrän Lund gjort sitt. Så, åter igen: Jag förstår inte vad man sysslor med och ifrågasätter skarpt om någon annan gör det?

En annan fin grej med cancer är att man inte ska bli arg, det påverkar bilden negativt. Nu måste jag alltså släppa detta och bara tänka, jaja; det gör NOG så gott de kan, eller nå´t

1 kommentar:

  1. Nej det är helt otroligt vad allt ska ta tid, grrr... Efter min senaste röntgen hade jag en läkartid 10 dagar efter, men när vi kom dit hade svaret inte kommit!! Det finns inte tillräckligt många röntgenläkare var förklaringen jag fick. Och det verkar ju inte ha blivit bättre... Kram!

    SvaraRadera