Kort om mina senaste år.



söndag 11 augusti 2013

Gnäll, gnäll...

Tänk vad gnällig man kan bli på en liten förkylning. Fick ont i halsen i onsdags och det försvann lika fort som det kom. Igår stod jag ute och såg Dan Hylander och kände att allt inte var riktigt som det skulle när jag kom hem. Antagligen hade jag frusit utan att känna det och antagligen hade heller inte förkylningen försvunnit som den skulle men idag är det superjobbigt. Snuva, halsont och ont i kroppen. Inte ett dugg förhöjd temperatur så inte ska jag klaga, men det gör jag ändå. Mycket lättare att klaga på en förkylning än på cancer. Hoppas jag inte hann med att smitta, men det är ju inte så lätt att veta på förhand.

Var ute och power gick med vår hund i en och en hav timme igår eftermiddags också. Det har jag riktigt dåligt samvete för. Idag förstod jag att vår hund fått kennelhosta och skulle inte alls anstränga sig. Hosta har hon haft sedan två-tre dagar tillbaka men jag kopplade inte det med kennelhosta. Men idag har jag slagit upp det och symptomen är exakt som man läser om här på nätet. Så nu kan hon och jag ligga här på soffan och tycka synd om oss. Men i ärlighetens namn är nog jag mer hängig än vad hon är, haha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar