Kort om mina senaste år.



måndag 26 augusti 2013

Lite bra, lite mindre bra!

Lite ge, lite ta. Lite gott, lite dåligt lite här och lite där. Positivt och negativt allt i en salig blandning. Det goda är att man beslutade att man går för RF (alltså nästan samma behandling som jag fick nu senast i Lund fast med värme istället för ström och använt länge och ingår är en permanent behandling för cancer numera). Man tror tom att det kan göras inom några veckor. Det dåliga är att man nu kan se en metastas till i vänster lunga. Det som var bra är att min onkolog skickar en ny förfrågan till Thorax i Lund om man nu vill ta bort dessa med laserbehandling i slutet på september. Det är 50% chans att man säger ja och inte hänvisar till strålbehandling istället vilket vi var båda överens att det inte skulle vara bra i mitt fall. Nu får vi avvakta vad som kommer hända med båda ställen, men det ska nog inte behöva ta lika lång tid att vänta. Säger man nej på Thorax får vi ta ny ställning till det och kanske ändra planen. Men det känns ändå positivt att kommit så långt och det känns som det blir ett ja.

Positivt är att onkologen ändå är förvånad hur bra jag klarat hela året fast jag inte fått cellgifter. Själv är jag rätt övertygad om att min kostomläggning tillsammans med motion  gjort susen men inget klart man kan säga beror på det ena eller det andra. Men vem som helst mår klart bra om man tar bort så gott som allt socker och jag måste säga att jag verkligen inte heller saknar det idag, tvärtom, jag förstår inte att jag kunde äta det så mycket innan, det blev som en drog, det märker jag nu.  Överlag har jag ändå svarat bra på behandlingar (förutom strålbehandling som inte hade någon effekt alls på mig). 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar