Kort om mina senaste år.



söndag 19 februari 2012

Energi är vad jag vill ha!

Jag längtar efter energi. Känner mig riktigt, riktigt hängig. Inte så att jag är deprimerad eller så. Jag bara behöver energi. Orkar knappt gå upp på dagarna och ögonen svider, av vad jag antar är trötthet, under dagen. Och jag hatat känslan. Jag verkligen hatar att inte ha ork. Att skjuta på saker för man inte har kraft att göra det just nu. Vet inte om det kommer från sjukdommen eller från biverkningar men det kvittar. Nu måste jag hämta krafter att orka med operationen nästa tisdag och det kommer ta på mig, det känns redan nu. Krafter som jag inte har. Ändå rör jag bra på mig, äter bra, sover ok, men sen är det slut. Får prioritera vad jag ska göra varje dag och ta det andra när jag klarar det men och andra sidan är det ingen annan som tar jobbet från mig (vilket i detta fallet är ingen tröst alls för då vet jag att det kan dröja ett bra tag till det blir gjort). Kanske är det så att jag har svårt att acceptera att cancern tar ut sin rätt och gör anspråk på min energi och tar den från mig. Men då måste jag hitta ett sätt att övervinna. Den har lurat mig flera gånger men nu är det dags att ta över. Dags att bli av med den helt och hållet. Bort, fördrivas skäras bort och ut ur min kropp. Jag vill ha tillbaka mitt friska liv nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar