Kort om mina senaste år.



tisdag 14 februari 2012

Posten i ett nötskal

Var och röntgade njurarna idag. Det konstiga var att jag egentligen inte var orolig att det kunde vara något allvrligt när jag kom men när jag gick var jag. Det var en mycket trevlig man som både stack mig i armen och gick igenom hela förloppet. Kan verkligen inte klaga för han är en av de få som stuckit mig utan att det känns något. Dessutom tog han bort nålen lika skickligt. Men han började fråga mig hur många röntgen jag gjort tidigare bara på njurarna och så. Oh det hade jag ju inte gjort någon. Han undrade också varför det bara skulle tittas på den vänstra och antydningarna var att det var lika illa med den högra. Och när jag skulle gå kallade han på mig och sa att jag skulle stanna en stund till så man fick kolla allt igen för man ville vara säker på att det "dåliga" resultatet verkligen kommit med. Det är klart inte lönt att ta ut något i förskott och jag ska inte tänka på det, men det är lättare sagt än gjort. Lite, lite mera orolig blev jag klart. Men är det akut antar jag att jag ganska omgående för besked. Annars är det som vanligt en väntan på mellan en och två veckor. Vilket innebär att jag antagligen får ringa och höra så det är ok inför operationen i Freiburg den 28. Har idag beställt biljett med nattåget från Köpenhamn. Hoppas det ska funka bra. Det går ju direkt och ända bytet blir tåget i Köpenhamn och då till Öresundståget som ska gå tre i timmen när det fungerar (vilket vi ju vet att det inte gör alltid).
Jag är jätte, jätte sur på posten. Förra måndagen var jag och inhandlade en styck "paketpåse" som jag betalade dyra pengar för. Jag köpte tom till porto till utlandet för 50 kronor. I påsen stoppade jag ner 1½ kg svenskt godis och skickade detta till Emelie i Barcelona. Tanken var att detta skulle komma fram i fredags men ändå ha marginal med två dagar för att komma fram till "alla hjärtans dag". Är det framme? Nähä, inte då. Det lustiga var att jag just stod och pratade om att typ "kommer det här verkligen fungera?" och svaret blev klart det vanliga. Det gör det alltid men posten garanterar inget. Nädå, vi får bara vackert betala. Redan då hade jag på känn att jag skulle rekommendera det men tyckte 100 kronor var ändå rätt mycket för att få iväg det. Nu ångrar jag mig klart och inget kan jag göra, för som sagt posten tar betalt men lovar inte att det ska komma fram...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar