Kort om mina senaste år.



fredag 10 februari 2012

Idag

Idag har min läkare ringt. Idag har jag fått tid till njurscintigram. Idag har jag fått tid till operation av lunga i Freiburg. Idag blev sista papprena klar för Erikas resa till Australien. Idag har jag pratat med Emelie om allt möjligt. Så slutsatsen av dagen har blivit mycket godkänd. På tisdag kommer jag bli röntgad. Det är vänstra njuren som visat något "mjukdelsfel" som man inte kan avgöra vad det är på den vanliga datorröntgen. Kanske kommer man sedan sätta in en inre slang via urinledaren. Vilket är bättre en ett dränage över höften. Men nu får vi först avvakta svaret. Det kanske inte behövs alls. Det kanske går bra ändå. Jag ringde röntgen själv idag och pratade men en vänlig sekreterare. De hade inte fått min remiss förrän igår. Det tog "bara nio dagar", men det kunde ju inte hon hjälpa. Hon bad att få ringa upp när hon kollat var jag befann mig i "kön" och ringde kort därefter och sa jag fått tid på tisdag. Nu ska jag leta biljett till Barcelona, om det finns överhuvud taget sedan Spanair gått i konkurs. När jag pratar med Emelie i telefon får jag en tid till operation i Freiburg. Om två veckor. Waoo, det är nästan lika lång tid som det tar för en remiss att gå från diktafonen till  rätt avdelning här i Sverige. Men de är inte helt säkra på att det skall bli en operation. Man vill först gå in och kolla i mina lungsäckar. Men jag tror det kan vara från leveroperationen eftersom jag hört detta från de svenska kirurgerna och det visade sig komma från min leveroperation. Men det är ju bättre att vara övernitisk än att bara slå bort det. Så det är ok. Bara det att jag inte kommer veta om innan jag blir sövd om det blir operation eller ej. Men det var likadant nät jag skulla göra min tarmoperation men då pratade man om att det kunde vara magsäcken som hade kunnat vara påverkad av metastaser. Men nu börjar jag bli nervös.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar