Kort om mina senaste år.



onsdag 8 februari 2012

Från 100 till 250 från en dag till en annan

Är lite mer än besviken nu. Ingen läkare ringt mig. Jag har lämnat ett nytt meddelade och bett dem ringa mig. Alltså jag lämnade ett besked på telefonsvararen att man ska ringa till mig. På den svarar man att man alltid ringer upp. Då gör man säkert det, men till mig har de inte ringt. Så var det med det. I vilket fall så var jag och brände en skiva av min sista röntgen för att skicka ner till Freiburg. Jag fick en shock. Så här brukar detta fungera. Antingen ber man sin läkare att skicka efter den till henne eller så får man betala och då brukar man kunna få den på ca 20 minuter men det kostar 100 kronor. Ja, eftersom man vägrar ringa till mig så visste jag att jag var tvungen att betala men gissa vad? Man har höjt avgiften med 150%. Nu kostar det 250 kronor. Även om jag lämnar dem en CD skiva, vilket de inte vill ha och så säger de att det tar en vecka att skicka hem den. Samma arbeta två minuters jobb har man höjt från 100 till 250. Kan gissa att de numera ser sin chans att känna pengar på oss som reser utomlands för att bli opererade istället för att finna oss i den vård som inte kan bota oss. Sur blev jag. Men skivan är nu skickad och jag som lovade min läkare att inte göra något förrän jag talat med henne, men jag vet faktiskt inte när hon kommer ringa eller om hon kommer göra det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar