Kort om mina senaste år.



fredag 24 februari 2012

Var har året tagit vägen?

Vecka sju förra året blev jag opererad i Paris och det ser ut som jag vecka nio detta år kan bli opererad i Freiburg. Det känns som det var igår jag kom hem samtidigt som tiden stått still. Men biljetten är hämtad och tåget går 18.10 från Köpenhamn på söndag. Sen hoppas jag inget ska gå fel och att man kan gå vidare med operetion. Det är lika ovisst som med tarmcancer operationen att man först vill se så inget negativt finns i lungsäcken. Så när jag vaknar upp vet jag inte hur det blivit. Inte lika kul, men inget som går att ändra på.
Förstår ny också att det kan bli lite mer information om hur man ska fortsätta med mina njurar eftersom man om jag numera är rätt informerad bör följa en speciell diet. Men det är mest salt och choklad som då skall bort. Saltet är väl ok, men choklad är värre. Jag älskar choklad om än mörkt. Åter gärna och helst min 70% kakao choklad, helst utan något socker i alls, men det är lite av en passion för mig och det förstår jag inte hur jag ska kunna vara utan. Men visst, jag får kanske dra ner på konsumtionen om inte helt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar