Kort om mina senaste år.



torsdag 2 februari 2012

Alltid något nytt!

Mitt i all rörighet var jag hos min onkolog igår. Röntgen visade på antingen oförändrade metastaser och några som blivit större. En från 5 mm till 8 mm. Några som tidigare blivit ansedda som metastaser anses nu "bara" vara förändringar. Kontentan är att det finns en 6-7 metastaser i båda lungorna. Vilket man bara och endast vill behandla met cellgift. Det är inte tal om något annat här i Sverige och någon annan metod att ta bord dem på är inte ens under diskussion. Allt annat anses bara göras för att man skall tjäna pengar på. Men nu är det något med min njure också, som har blivit dubbelt så stor. Ska göra en njurröntgen för att bestämmas vad man ska ta till för åtgärd här. Så vare sig det blir operation eller behandling måste detta först utredas. Det beräknas dock vara gjort inom några veckor. Man det är ett liten besvikelse till inte bara för att det finns där som ett problem utan för jag skulle vilja åka ner till Emelie och hjälpa henne när non nu behöver praktisk hjälp. Ska ringa och höra imorgon när man kan tänkas sätta upp en tid för mig så kanske kan jag åka där emellan. Men ombokningar är något jag blivit van vid nu. Eller att inte planera så långt i förväg i alla fall. Vilket fall skjuter det på Freiburg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar