Kort om mina senaste år.



torsdag 25 oktober 2012

Emporia!

Så har du det största shoppingcentrat öppnat i Malmö med tjusig invigning idag. Och klart jag var där. Jag och ett antal tusentals till. Tyvärr hade man inte riktig koll på kön in så det var lite virrigt men de flesta som var där var positiva och såg det speciella med det hela. För inte står man i kö för det är roligt. Det jag undrade mest över i kön var hur man kan ta en stor barnvagn med sig och sen köra in i allas ben så fort tillfälle bjöds. Själv blev jag påkörd ett tiotal gånger, de flesta av en och samma mamma. Till slut vände jag mig om och sa snällt att det känns varje gång. Hon bara blängde på mig, var allmänt sur och tyckte jag skulle lämna plats för henne att komma förbi. Men varför skulle jag? Vi var där på lika villkor (ungefär). Att hon missat att man släppte in alla med barnvagn en annan väg och att hon då sluppit kön, fick hon själv ta reda på. Men en massa andra trevliga fanns i kön. Nu skulle jag lagt upp en bild på det tjusiga huset, men där finns tusentals till som redan gjort, ni får titta på dem. Glömde kameran hemma och min mobil tar inte så bra bilder.

En stor anledning till att jag åkte idag var för Appel store ska öppna som andra affär i Sverige på just Emporia och jag ska köpa en ny ipod, efter att min förra blivit stulen. Har sett ut en som skulle komma ut i affärerna just idag. Och vad får jag veta om detta. Jo, just Appel ville inte ha samma invigning som de andra affärerna utan ska ha en egen om några veckor så tji får jag. Ingen Ipod idag inte.
Ok, då tar vi nästa affär jag vill in på. Mango! Min favorit affär. Ni har säkert redan gissat att inte heller denna har öppnat. Så var det. Den öppnar inom kort står på deras skyltfönster. Så var det med det. Men Akademibokhandeln hade öppet och den kan jag ju aldrig motstå så jag kom hem med en ny bok i alla fall (som vanligt). Skor och böcker är min svaghet så visst hittade jag även ett par till mig nu inför den kommande vintern. För fy, vad kallt det blivit idag här i Malmö.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar