Kort om mina senaste år.



tisdag 30 oktober 2012

Stockholm imorgon!

Önskar jag hade haft pengar och kunnat åka till Australien med mina andra två barn. Nu är det förfärligt längesedan jag träffa dotter nummer två men hon är så saknad och det känns svårt att inte kunna vara på plats när hon har det lite jobbigt. Det tar ju nästan två dagar att flyga dit. Men så stolt jag blir när jag hör att hon klarar att hantera de mest besynnerliga omständigheter. Hon kommer hem tio år äldre (mentalt). Det är tur det finns skype, facebook och alla andra tekniska möjligheter för att få prata med varandra. Men klart utan dem hade jag ju inte vetat vad som händer och kunnat inbilla mig att allt bara är solsken hela tiden. Men så fungerar klart inte verkliga livet. Snart är det bara tre månader, sen har vi henne hemma. I alla fall för en tid.

Imorgon bitti tar jag tåget till Stockholm och möter upp med dotter nummer ett där. Vi ska gå på Cancergalan tillsammans. Jag fick biljetter dit och det ska bli så kul att gå med en dotter. Så kan vi göra lite snabb besök lite varstans i vår kära huvudstad både på onsdag och torsdag. En tripp på knappt två dagar men småvisiter kan ofta kännas långa. Hemma igen sent torsdag kväll. Spännande, spännande!

Ingen läkartid, men som sagt, det är tidigt fortfarande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar