Kort om mina senaste år.



tisdag 9 oktober 2012

Tur det finns bloggar och olika forum idag!

Mina händer är så torra att när jag skulle trycka fram en biljett mellan Göteborg och Malmö kände inte automaten av mina fingrar. Jag fick riktigt ta i och lägga halva fingret på platsen jag skulle trycka på. Damen bakom mig försökte förklara för mig att jag ska sätta fingret i mitten på önskat val. Jag kände att det inte var riktigt läge att förklara för henne vad som hänt med mina fingrar så jag bara log och sa ja och fortsatte våldföra mig på automaten, men biljetten matades ut till slut.
Ringt till kuratorerna igen som nu helt krasst bara informerar att jag måste kontakta min läkare som ska skriva ny remiss till dem eftersom mitt ärende var avslutat. Jag frågade varför inte jag visste om att det var avslutat och hur jag skulle veta detta. Det skulle tydligen min kurator som varit tvungen att sluta gjort. Men ska jag vara helt ärlig tycker jag det är hela avdelningens rutiner som brister och som vanligt blir det tredje part som blir lidande, åter igen. Man ska vara bra frisk för att vara sjuk här i Sverige. Allt man behöver måste man själv säga till om och påminna om, men det man inte vet om att man kan be om är mycket svårare att veta att man kan få det med. Tur att vi har bloggar och olika forum idag som kan berätta för oss patienter emellan vad som gäller och inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar