Kort om mina senaste år.



onsdag 3 oktober 2012

Världs stomidagen den 6 oktober

Onsdag idag och på fredag åker jag till Göteborg dels för att hälsa på släkt och dels för att besöka världs stomidagen. Vet inte vad jag har att vänta mig men jag är övertygad om att jag kommer kunna få flera bra tips och idéer som kan hjälpa mig och som förhoppningsvis kan hjälpa mig så pass mycket att jag vågar gå på yoga utan att vara rädd för läckage. Ju mer man lär sig ju bättre blir det men i mitt fall har det blivit sämre med den delen. Men vad jag redan fått lära mig genom att läsa mer noggrant är att man kan söka handikapps ersättning för de merkostnader jag har kring allt med stomin, och det är klart bra så det ska jag klart undersöka mera för visst blir det extra utgifter som man inte tänker på annars. 

2 kommentarer:

  1. När jag fick min stomi, så sökte vi från kommunen och fick en PAX-fläkt installerad i badrummet (gammalt hus). Om jag hade velat hade jag också fått ett skåp för att ha till förvaring av alla bandage och liknande. Så,det finns möjligheter att få ersättning. :-)

    SvaraRadera
  2. Vad bra, ska be min kurator hjälpa mig för hon bör ju kunna hjälpa till, tänker jag. Tack!

    SvaraRadera