Kort om mina senaste år.



tisdag 2 oktober 2012

Grått och mulet gör ingen människa glad!

Grått, mulet och lite duggregn hela tiden gör det inte det lättare att peppa sig själv till att allt är bra, jag mår bra, jag är full av energi som bara ska användas. Hösten är här för att stanna, så nu är det bara att gilla läget och ta tag i det och börja i liten skala och hoppas att energiförrådet fylls på. Klart att träningen styrker mig men har inte vågat ta i så mycket de senaste dagarna eftersom jag inte blir klok på varför jag får ont i högra lunga/bröst. Ibland är det bättre ibland sämre. Men jag hittar inte anledningen till varför det blir sämre. Även om vi pratade om detta vid läkarbesöket kände jag att det viktigaste att få veta var att där inte fanns metastaser. Men när jag har ont vill jag klart veta varför och så långt kom vi aldrig. Läkaren undrade bara om jag tog smärtstillande för det och det gör jag inte. Är ju klart rädd om min nya lever nu och vad är smärta jämfört med en elak, ful metastas. Hundra gånger hellre har jag ont, idag. Men min nyfikenhet vill veta varför jag har ont, det blir liksom lite lättare ändå med smärtan då och så vet jag om det är bra eller dåligt med hårdare gympass. Men tiden man har hos en läkare idag är klart begränsad och han var redan sen och jag kände att detta får vi gå igenom vid nästa läkarbesök, om smärtan inte är borta då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar