Kort om mina senaste år.



måndag 29 oktober 2012

Ny röntgentid, Redan!

Första riktigt, riktiga höstdagen idag. Regn och blåst och bara kallt och ruggigt. Önskar jag hade en öppen spis jag kunde värma mig framför men det får bli en mysig filt och engelska mystofflorna som värmer istället.

Fick tid till ny röntgen nu. Fredagen den 12 november blir det ny PET röntgen. Tid till läkare har jag inte fått ännu, men den hoppas jag snart kommer. Annars blir det att slänga sig på telefonen igen. Men en vecka efter har han lovat, även om det inte min läkare som sätter upp min tid. det vet jag. Blev både förvånad över att få beskedet så här snabbt och att det är en dag innan den vecka vi sagt. Nu spelar det inte så stor roll med en eller två dagar fram eller tillbaka. Men det känns så snart. Det känns nästan som det var igår jag var där och att tidsfristen snart är ute. Jag vill inte få mer cellgift. Jag vill att alla tumörer ska vara borta och det är så jag tänker mig att beskedet ska bli. Sen finns där klart ett litet, litet orosmoln som jag hoppas min läkare kommer blåsa bort så vi kan gå vidare utan operation eller andra konstigheter. Känner jag behöver mera tid och lugn och ro.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar