Kort om mina senaste år.



lördag 13 augusti 2011

Kräftor!

Ikväll ska det bli kräftkalas. Jag älskar skaldjur så det ser jag fram mot. Klart det inte bara är kräftorna som blir kul, att träffa goda vänner är ju alltid lika trevligt och blir ett avbrott i allt annat "vardagligt" i mitt liv just nu. I vilket fall slipper jag tänka så mycket på operationen även om det är ett antal sköterskor och läkare med.

Försöker hitta ett sätt att bara tro att det ska bli amputering av ändtarmen. Att vakna upp den 24 och veta att man ska få psykiska krafter till att acceptera att det inte blev så är inte helt enkelt. Men det gäller att hitta plan B. Känns så skönt att veta att det blir i Malmö där mina barn och flesta vänner finns som kan finnas till hands. Kanske lite synd att det inte blev denna vecka som kommer för då hade Emelie kunnat vara hemma och hjälpt mig de första dagarna hemma och Marcus hade inte börjat sin skola. Han börjar första året på Basketgymnasiet och allt blir nytt och förvirrande. Inte så kul då att ha dessa hemförhållandena då. Men det löser vi det med på något sätt.

Men fy så tråkigt väder vi har. Regn, regn och åter regn men blåst till det. Känns riktigt som hösten kommit. Blev en väldigt kort sommar. Jag tycker synd om alla som inte fick en eller två veckors utlandssol. Vi behöver såväl solen för att orka med vintern. Annars blir alla så griniga framåt februari.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar