Kort om mina senaste år.



tisdag 9 augusti 2011

Onkologen idag!

Så har det gått två veckor sedan röntgen tagen och jag har äntligen fått träffa min onkolog. Inte för att jag vet mera idag om operationen men det jag vet är att allt såg bra ut. Allting har blivit mindre. Men man ser nu också, vilket man gjort även förra gången utan att nämna det, någon förändring i bukhinnan. För att vara på den säkra sidan ska man göra ett titthål och ta prov från hinnan för att hoppas jag konstatera att det inte är metastaser. Är det metastaser blir det ingen operation, är det bara "grus" från leveroperationen blir det operation. Mera om allt detta vet jag imorgon efter att jag träffat kirurgen. Inte mera om hu det blir, men vad man tänker sig. Jag hoppas verkligen det kan bli en snabb tid för titthålet och att svaret kommer snabbt så jag inom några veckor kan bli opererad. Men som vi alla vet vid detta laget så går inget snabbt. Så enkelt att skylla på att det är semestertider, men det har man gjort i tre månaders tid nu. Inte kan vi ha så dålig bemanning under så lång tid, eller det kan vi??? Med andra ord, fortsatt väntan...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar