Kort om mina senaste år.



måndag 10 oktober 2011

Brev

Har idag försökt få en sammanställning och redovisning gjord som jag ser den. I Frankrike sker inte allt riktigt som vi är vana vid här i Sverige. Säger inte att det är fel men det känns mycket tunggrott. Innan jag blev opererad var jag tvungen att betala för tio dagers sjukhusvistelse. Summan var rätt stor. I vilket fall samma dag jag blev utskriven tillbringade vi (jag emleie och en kompis till henne som är fransman) på administrationskontoret på sjukhuset. Det visade sig att jag skulle ha tillbaka drygt 30 000 Skr. De visste att det skulle komma att ta tid för mig men jag visste inte att det skulle vara näst intill omöjligt att göra något åt detta. Jag har därefter fått brev från dem (myndigheterna i Frankrike som har hand om alla sjukhus om jag förstår detta rätt). I alla brev som jag förstår det står det att jag betalt. Men summan har de ändrat på vägen och dessutom lagt till att jag fått tre oiperationer och nu är mellanskillnaden bara 15 000 Skr. Hur får man rättsida på detta? Enda språk man kan kommunicera på är fransak vilket jag absolut inte kan. Nåväl, ett brev har idag skrivits för att översättas till franska nu. Hoppas det ska hända något efter det, men jag tror inte på det. Vi får väl se...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar