Kort om mina senaste år.



torsdag 27 oktober 2011

Brevbärare

Kommer på mig själv att vänta på posten varje dag nu. Har snart gått två veckor sedan man beslutade på Malmö sjukhus att skicka remissen till Thorax i Lund och man säger att det ska gå hyfsat fort med svar. Men det är klart att fortfarande är det inte lång tid, men det känns som en evighet. Jag vill vara fri från alla tumörer nu, nu, nu... Jag vill lägga denna tid bakom mig. Jag vill se framåt i mitt "nya" liv. Jag vill bli av med all negativ energi som känns som jag har runt mig. Det är dags nu. 1 november på tisdag och tiden går. För två och ett halvt år sedan levde jag i en bekymmerslös värld, trodde jag. Idag vet jag bättre. Idag vet jag att man ska uppskatta det man har, vi vet aldrig hur länge vi får ha det så... Tankar, tankar som maler i huvudet. Bra tankar, dåliga tankar, fel eller rätt men de finns alltid där. Snart är allt rätt igen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar