Kort om mina senaste år.



tisdag 11 oktober 2011

Vattenlavemang

Idag fick jag lära mig hur ett vattenlavemang går till av en stomisköterska på sjukhuset. Först trodde jag det skulle vara extremt obehagligt och att jag aldrig skulle klara det själv. Inte för jag kan påstå att det var utan visst obehag men jag kan ändå säga att jag säkert kommer fortsätta med det. I alla fall kommer jag fortsätta ett tag till med det. Fördelen är ju att slippa ha en påse på magen på dagarna utan i stället ha bara en "propp" som dessutom är ljudskyddande. Det tyckte jag lät mycket fördelaktigt så om inte för något annat för dennas skull. Vi får se hur det kommer gå i fortsättningen och om jag kommer klara av att fortsätta med det här hemma.

Tre dagar kvar till nästa CT PET röngen och nästa vecka återbesök till kirurgen. Hoppas, hoppas det blir ett bra besök hos honom.

3 kommentarer:

  1. Hej!
    När du väl börjat finns det ingen återvändo. :-) Jag har irrigerat i 11 år och de gånger jag inte har möjlighet är faktiskt lite jobbiga.

    Lycka till!
    Isabella

    SvaraRadera
  2. Hej,

    Är nyfiken på vattenlavemang men jag vet inte riktigt vart man hitter vattenlavemang lavemangpåse. Hittade något som jag tror ska vara vattenlavemang lavemangpåse på Livspunkten.se http://livspunkten.se/detox/lavemangpase-vattenlavemang/

    Är det rätt?

    SvaraRadera
  3. Jodå, det är rätt. Fast vi får klart all hjälp från stomisköterskor för att få bästa hjälp och produkter :-)

    SvaraRadera