Kort om mina senaste år.



onsdag 19 oktober 2011

Thorax nästa!

Nu blev det lite sent på kvällen men jag har varit och gjort fina armband och haft en super trevlig kväll med LevaLivet. En riktig pysselkväll. Alltid lika trevligt.
Resultatet från mitt läkarbesök idag blev att man skickat en remiss till Thorax i Lund där man ska ta ställning till om man kan operera bort det man mest troliga ser är metastaser. Innan var det två men man har hittat en till i höger lunga. Totalt vad man tror i dag tre stycken. De är fortfarande små men de har växt sedan sist vilket är det som avgör att man nu är ganska säker på att det är metastaser. Eftersom professorn i Paris sagt till mig att det var metastaser var jag också ganska övertygad om att det var så. Vad som händer nu är att jag får invänta antingen kallelse från Lund eller om det har ytterligare frågetecken kommer man skicka tillbaka remissen som då kommer upp igen på de berömda måndagsmötena och då förhoppningsvis skickar man tillbaka remissen till Lund och så upprepas samma sak. Nåväl, för er som känner mig vid detta laget vet att jag inte kommer ge upp operation så förr eller senare kommer det ske. Men jag hoppas innerligen att det kommer bli förr för mitt tålamod är inte vad det varit tidigare och jag är evinnerligt trött på all väntan. Har bestämt mig för att se de enbart som en väntan på kallelse. Och om jag har turen på min sida kommer det bli operation kanske så snart som inom en månads tid. Sen får man se om det blir ny cellgiftskur eller inte. Tjatig som jag är, det är jag enormt orolig för. Känner det som jag knappt hämtat mig från förra omgången och jag vill inte känna mig så trött, likgiltig och "sjuk" igen. Det känns så bortkastad med tid. Kan med andra ord inte säga att det var negativ information utan den jag hade räknat med. Vi fick även svar på en hel del frågor som man alltid har när man kommer till kirurg eller onkolog. Det har alltid varit frågor som jag velat ställa men varje ny gång vi kommit har vi fått ny information så de gamla frågorna har inte varit aktuella längre. Sen kommer de efter några timmar. Nu väntar vi igen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar