Kort om mina senaste år.



måndag 24 oktober 2011

Så går det till på Telia

Idag har jag passat en 10 månader baby. Inte någon lång stund, men ändå. Oj, så kul. Det var inte mitt barnbarn men lika kul för det. Det finns så mycket av allt i ett barn. De har ännu inte präglats av livet. Det finns så mycket glädje och energi. De får mig bara att bli glad. Nu längtar jag ännu mer till barnbarn.

För ett tag sedan gick vår TV box sönder. Vi fick efter några dagar en ny och den gamla skickades tillbaka. Idag fick jag en påminnelse från Telia att de krävde tillbaka boxen eller skulle så jag få betala 2 500:-. Då var jag rätt glad att jag tog kvittot när jag lämnade in boxen. De frågade om de skulle slänga kvittot men jag hade nog en föraning för jag sa nej. När jag går in och kollar kollinumret ser jag att Telia fått en avisering dagen efter jag lämnat paketet. Men haalllåå, Telia. Hämtar ni inte ut paketen eller tar ni bara för givet att vi inte skickar tillbaka och vill kräva oss på pengar. Nåväl efter att blivit kopplad tre gånger innan det var rätt mottagare av mitt samtal kunde de själva få fortsätta med sin spårning och sökande efter avier eller vad som  gått snett med aviseringen. Jag anser jag gjort mitt som lämnat dem kollinummer och datum när de kan börja sin sökning. Något säger mig att det inte var sista gången jag hörde från dem i detta ärende.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar